Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. április 6., kedd

Részlet a húsvéti menüből

Ugyan többfélét is főztem (nem csak a diétának megfelelőt), de ide csak egy részét rakom fel.
Vasárnap készítettem a kolbásszal töltött szűzpecsenyét lilahagymalekvárral.
Mivel vastag volt a kolbászunk :), a szüzet csak úgy tudtam megtölteni vele, hogy lehúztam a héját (a kolbásznak) és szétmorzsoltam, majd szépen fakanál nyelével beletömködtem. (A hús is és a kolbász is saját termés volt.) Most értettem meg, miért hívják szűzpecsenyének! :)))
Ezután kívülről is besóztam, borssal, paprikával, őrölt köménnyel fűszereztem, majd a serpenyőben kevés olívaolajon körbe-körbe megpirítottam. Ezután minimális vizet aláöntve sütőben sütöttem fedő alatt, kb. 1,5 órát, 175 °-on. Hidegen is nagyon finom.
A lilahagymalekvár receptjét már sokan leírták, nem ördöngősség, érdemes kipróbálni, nálunk még a család gasztronómiailag konzervatív tagjainak is ízlett.
Én így csináltam: 6 nagy fej lilahagymát félfőre vágtam (félbe és karikára), 2 ek. mézet karamellizáltam, majd kevés olívaolaj társaságában a hagymát beleraktam. Sóztam és fedő alatt krémesre pároltam. Közben adtam hozzá almaecetet, kevés vörösbort, kakukkfüvet. Kb. fél óra alatt kész volt.
A tálalásnál medvehagyma levelekkel díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése