Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. április 14., szerda

Zsályás-citromos ponty sárga karfiollal

A karfiolt rózsáira szedve alaposan megmostam, vastag aljú fémedénybe raktam és annyi vizet öntöttem rá, hogy csak félig lepte el. Fedő alatt 10 perc alatt majdnem puha lett, ezután sóztam, 1/4 kk. kurkumával és csipet őrölt köménnyel fűszereztem és fedő nélkül, nagyobb lángon még 10 percig főztem, így a végére elpárolgott a leve is, de mégis puha lett és szép sárga! A szépség (és persze az íz) kedvéért apróra vágott snidlinget és medvehagymát szórtam rá. (Más zöldfűszert is el tudok képzelni: petrezselymet vagy kakukkfüvet.)
A pontyszeleteket félbevágtam, besóztam. 1/4 kk. zsályával és reszelt (bio!) citrom héjával fűszereztem. Kókuszzsíron pirosra sütöttem minden oldalát (persze először ezt is fedő alatt rövid ideig, hogy átsüljön). Tálaláskor kevés citromlével még meglocsoltam és piros levelű salátával díszítettem.
Fél óra alatt kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése