Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. augusztus 25., szerda

Gombapapa kalapja szalonnás leveles kellel töltve



Leveles kelt ültettem tavasszal, piroslevelűt. Na, nem kell nagy mennyiségre gondolni, csak egy sornyit. Abból 4-5 db kelt ki, útközben elveszett 2-3, maradt 2 tő, amiből az egyiket a kecskék lelegelték, mikor Houdinit játszottak. Maradt 1, azaz egyetlen tő, aminek most leszüreteltem a leveleit.
Ebben a bejegyzésben írtam a gombatömegről, amiből most felhasználtam. Szép egyforma vargányakalapokat megsóztam, friss kakukkfűvel meghintettem és kevés olívaolajon elősütöttem abban a serpenyőben, amiben előzőleg a töltelék készült.
A töltelék: házi füstölt szalonna csíkokra vágva, majd a leveles kel csíkokra vágva, kevés zsiradékon párolva, pirítva. Egy fél kávéskanál útifű maghéj jól összefogta, de aki ehet, tehet bele tojást is. A gombakalapokat megtöltjük és pár percre grillben (vagy sütőben) megpirítjuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése