Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. augusztus 4., szerda

Saláta sült céklából


Gyönyörű rózsaszíne miatt Barbie's salad is lehetne a neve, főleg, ha valaki már joghurtot is tehet rá! :)
A szokásos módon egészben, héjastól tettem a tepsibe a céklákat, kevés sót, fűszereket és zsiradékot tettem rá és fedő alatt 1 órát sütöttem. 1 fej édes (lila) hagymát vékony karikára vágtam, besóztam és citromlével megöntöztem - így biztos, h. nem lesz csípős nyersen sem. A kihűlt céklákat meghámoztam, kockára vágtam, hozzáadtam a hagymát, felkarikázott retket (plusz a retek leveléből a fiatalabbját is, apróra vágva!), 1 almát felkockázva, 1 marék (áztatott, szárított) diót aprózva, 2 levélkével a szárzellerről, petrezselymet, lila bazsalikomot összevágva. Megsóztam, egy fél (bio) citrom levével meglocsoltam és olajat öntöttem rá (kókusz-, és kendermagolajat). Még jobb, ha állni hagyjuk a hűtőben pár órát, hogy az ízek összeérjenek!
Megjegyzés: a sült cékla összehasonlíthatatlan a főtt verzióval! Aki egyszer kipróbálja, soha többet nem főzi vízben!!!

1 megjegyzés: