Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. augusztus 17., kedd

"Mindenmentes" rondasüti

A rondasági versenyen biztos első helyezést érnék el vele. Na, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy ízre finom lett, a delikvens befalta az egészet (nyugodt délután!), pedig magam sem voltam biztos benne, miközben összeraktam... Nincs benne tojás, glutén, tej és cukor. És hogy mi van benne? :)
Egy kis cukkinit meghámoztam, kimagoztam és lereszeltem a reszelő nagy lyukán. 1 kk. útifűmaghéj került bele (tojáspótló), valamint 4 ek. kókuszliszt (tudom, nem mindennapi termék, de érdemes beszerezni, nagyon kiadós!!!), pici himalája só (mert az nem annyira sós ízű), egy vaníliarúd kikapart belseje, 1-2 ek. kókuszvíz (vagy kókusztej, esetleg sima víz), 3 db datolya (beáztatva, meghámozva, kimagozva) és 2 ek kókuszzsír. Ezt jól összegyúrtam, olyan linzertészta-jellegű állaga lett. Kis gombócokat gyúrtam belőle, amit ellapítottam, majd vastag aljú serpenyőben kis lángon, lassan sütöttem (inkább szárítottam). Nem lett kemény, inkább lágy, de finom az íze! 

3 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyszerűen bepasszol a gluténmentes-palacsintaevolúcióba, és nekem tetszik!:)

    VálaszTörlés
  2. Nalunk most ez a meno, igaz picit valtoztattam, mert nem datolya, hanem mazsola ment bele, + egy pici citromhej, de nagyon finom, a tobbi receptbol is csinalok majd, nagyon jok, avval a hajdinassal szemezek azota, csak meg picit mindig varok a tojassargajaval is a tojasfeherje allergia miatt. Szuper ugyes es kreativ vagy!

    VálaszTörlés
  3. Köszi! Örülök, hogy bejött!!! :)

    VálaszTörlés