Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2009. december 31., csütörtök

A mi hidegtálunk


Ezt külön a Delikvensnek készítettem Szilveszter alkalmából, fogadjátok ti is szeretettel! :)
A képen középen diós- répás-aszalt szilvás saláta aszpikban, aztán ugyanez a sali majonézesen, paradicsomos-bazsalikomos halkrém, és majonézes tojássaláta.
A majonézt két tojás sárgájából és (bio) extraszűz olívaolajból kevertem, mustárral, mézzel, citromlével, sóval, borssal ízesítettem.
Az aszpikhoz 3 zselatinlapot hideg vízbe áztattam, míg megpuhult (5-6 perc), majd 1,5 dl húsleveshez adtam kissé felmelegítve. A reszelt répát, a diót és az aszalt szilvát sóztam és kevés citromlével kevertem össze. Kis tálkába nyomkodtam, majd leöntöttem az aszpikkal. A hűtőben fél óra alatt megkötött.
A paradicsomos halkrém önmagáért beszél, csak kevés olvasztott vajat kevertem hozzá a fűszereken kívül: olaszos fűszerkeverék + friss bazsalikom.
A tojássalátához 2 tojást keményre főztem, a sárgáját összekevertem a majonézzel, hozzátettem az apróra vágott fehérjét és kevés húslevessel lazítottam. (Aszpikosan is lehetett volna....) Salátalevélen tálaltam. Jó étvágyat! És B.Ú.É.K.!

1 megjegyzés: