Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. január 14., csütörtök

Egyszerű tojásleves


Valakinél láttam a receptet, de már meg nem mondom, kinél. Előre is bocs a hasonlóságért, mindenesetre GAPS-esítettem (a diétához igazítottam).
1 ek. kacsazsíron 2 szelet, apró kockára vágott házi, füstölt szalonnát megpirítottam, 1 fej, apróra vágott hagymát dobtam rá. Mikor már üveges volt, 1/2 kk. köménymag is ment bele, (ami jól pattogott), majd 1 kk. pirospaprika. Gyorsan felöntöttem vízzel, só, babérlevél és kevés őrölt bors került még bele (plusz a dm-ben kapható bio leveskocka fele - ebben nincs semmi "káros"). Mikor felforrt, a szintén dm-es almaecetből 3 ek-nyit öntöttem hozzá, majd 1 egész tojást csurgattam (összekeverve- ez adja a textúrát), 2 egész tyúk- és 3 fürjtojás már csak belepottyantva, pár perc alatt keményre főzve - ez adja a betétet. Kevés fekete szezámmaggal és szárított tengeri algával bolondítottam meg... Ez utóbbi kettő el is hagyható! :)
Isteni volt, na!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése