Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. január 14., csütörtök

Sárgarépatócsi zellerpürével


Magyarázat: a tócsit ezerféleképpen hívják kis hazánkban. Mivel én balatoni lány vagyok eredetileg, a strandon Tócsi vendéglő is volt, ezért nekem a reszelt krumpli liszttel, tojással kikeverve, olajon kisütve nekem TÓCSI marad mindörökké! :)
Az eredeti tócsiból csak a krumplit, a lisztet és az olajat kell elhagyni a diétánkban, marad a tojás.
Jött hozzá egy nagyobb biorépa, nagy lyukú reszelőn lereszelve, valamint 5 dkg napraforgómag (szotyi, persze héj nélkül), szárazon megpirítva és kávédarálón ledarálva. Kevés só és gyömbérpor még az íze kedvéért, valamint 1 egész tojás.
Mindez jól összekeverve, kacsazsíron evőkanálnyi adagonként kisütve.
Mellé krumplipüré helyett ment a zellerpüré. Kevés sós vízben a kis kockára vágott zellert puhára pároljuk, összetörjük és kevés vajjal v. kacsazsírral összekeverjük.
Retekcsírával megszórva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése