Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. január 16., szombat

Makréla a pácban



Erre nagyon büszke vagyok! A fényképen nem nagyon látszik, de ez egy pácolt makréla, afféle ruszli. :) Makréla őnagyságát a Metro-ban vettem (nem volt óccsó!), itthon lefejeztem(fúúúújj!) és az iszonyatos uszonyaitól (haha!) megszabadítottam. Ezek után még ki is filéztem, nem csoda, hogy nem érezte már olyan jól magát. :) Épp ezért készítettem neki egy finom kis pácot, legalább hadd ússzon! Fél liter vizet felforraltam 1 kk. sóval, 1 kk. egész (színes) borssal, 2 babérlevéllel, 1-1 karikára vágott sárgarépa és lilahagyma társaságában. Kicsit forraltam, majd 3 ek. almaecetet (de lehet, hogy többet - kóstolgatni kell!) adtam hozzá és a befőttes üvegben előzőleg elhelyezett halfilékre öntöttem - lassan, óvatosan! Rácsavartam a tetejét és még 5 percig vízfürdőbe állítva gyöngyözve forraltam. Mikor kihűlt, 3 napra a hűtő mélyére tettem érlelődni. Azért csak 3 napra, mert nem bírtam tovább, meg kellett kóstolnom! És hát isteni lett! Állítólag 2 hétig is eláll a hűtőben így. Csak nem nálunk! Most érzem, 1 lépéssel közelebb kerültem a hal-fermentáláshoz! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése