Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. január 23., szombat

Vargányás csirkeragu


Megint egy tipikusan "ronda, de finom" kaja. A csirkének bármely alkatrészéből elkészíthető. Na, nekem egy óriási farhát akadt a kezembe a mélyhűtőből. Mivel nagyon zsíros volt, először lefarigcsáltam a zsírt és bőrt és kisütöttem töpörtyűnek. (Előétel.)
1 evőkanálnyit hagytam a zsírból a fazékban, erre raktam a kis darabokra vágott csirkét. Kicsit pirítottam, majd hozzáadtam a következőket: 1-2 lilahagyma felvágva, 2 répa karikára vágva, 1 gerezd fokhagyma, fél csokor petrezselyem összevágva. A hagymán nem érdemes spórolni, mert az fogja sűríteni!
Fűszerként adalékanyag mentes ételízesítőt és őrölt borsot raktam rá, majd fedő alatt pároltam 30 percet. Közben kevés vízzel meg kell loccsantani! A szárított vargánya saját gyűjtés, de boltban is hozzá lehet jutni. Nem kell belőle sok (1/4 marok), mert nagyon intenzív ízű. Ezzel megszórtam a húst (nem kell beáztatni előtte!), majd még egy kicsit együtt pároltam. Aztán jól megettük....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése